Jak zdrowo schudnąć po ciąży?

Zdaniem specjalistów w ciąży można przytyć 6-9 kg, ale zdecydowana większość kobiet tyje ponad normę. Czasami jest to nawet koło 30kg. Nic więc dziwnego, że pytania o to, jak zdrowo schudnąć po ciąży, są nieustannie aktualne. No właśnie, jak zgubić kilogramy po porodzie?

Zdrowe chudnięcie po ciąży

Przede wszystkim trzeba sobie uświadomić, że słowem kluczem jest właśnie “zdrowe”. Nie brakuje sposobów na schudnięcie, które wprawdzie działają, ale przy okazji rujnują metabolizm, a nawet doprowadzają do nieodwracalnych zmian hormonalnych.

Pamiętaj więc, aby odchudzać się rozsądnie. Zrezygnuj z diet cud, które opierają się tylko na kilku składnikach lub są bardzo niskokaloryczne. Efekt jojo po ich stosowaniu jest najmniejszym problemem. Jeżeli karmisz, szkodliwość tego typu diet zauważy także dziecko. Wtedy problemy mogą być naprawdę poważne.

1. Zmiany wprowadzaj stopniowo

Ciało po porodzie potrzebuje czasu na powrót do normy. Hormony buzują bowiem jeszcze przez cały okres karmienia i chwilę po nim. Nie należy więc zmieniać trybu życia z dnia na dzień, ponieważ dla organizmu będzie to po prostu za dużo. Wszystkie zmiany wprowadzaj stopniowo. Początkowo zrezygnuj tylko z niezdrowych przekąsek, potem zmień jakość posiłków, a na samym końcu zmniejsz kaloryczność. Daj sobie czas na zmiany!

2. Skorzystaj z nowoczesnych rozwiązań

Istnieje już wiele sposobów ułatwiających powrót do formy sprzed ciąży. Dla przykładu – jeśli największy problem masz ze zmianą nawyków żywieniowych, zamów dietę pudełkową. W tej chwili dobrymi opiniami cieszy się zwłaszcza catering dietetyczny Wrocław. Korzystając z takiego rozwiązania, zyskujesz czas dla dziecka i chudniesz, niczego sobie nie odmawiając.

3. Łącz aktywność fizyczną z przyjemnością

Kobiety po ciąży często zapisują się na wyczerpujące treningi, których wcale nie lubią, ale uważają je za konieczność. To zły pomysł. Prędzej czy później doprowadzi do tego, że młoda mama zniechęci się, a sport będzie dla niej jedynie przymusem. Tymczasem aktywnością fizyczną jest już nawet spacer z dzieckiem.

4. Nie porównuj się z innymi

Młode mamy mają tendencję do porównywania się z innymi, zwłaszcza z kobietami, które rodziły w podobnym czasie i wróciły już do formy. Niektórym paniom takie porównywanie się daje wiele motywacji, ale należy pamiętać, że każde ciało jest inne. To, że najlepsza przyjaciółka schudła po ciąży X kilogramów w danym czasie, nie oznacza, że i u ciebie będzie tak samo. Słuchaj swojego ciała, a na pewno osiągniesz sukces.

5. Pamiętaj o motywacji

Motywacja jest kluczowa i musisz o niej pamiętać. Podobno największą motywacją jest natomiast dziecko. Trudno się temu dziwić – to chyba jedyna motywacja, którą można fizycznie zobaczyć i nigdy o niej nie zapomnieć.

Dodaj komentarz