Zdrowa dieta na przytycie

Twoja „ksywa” to „chudzielec”? Może wiele osób powtarza, że zazdrości Ci Twojego metabolizmu i chętnie by się z Tobą zamieniło, a Ty coraz częściej myślisz, że „też”? Tylko osoby, które borykają się z niedowagą wiedzą, jak potrafi to być uciążliwie i jak obniża samoocenę. Chcesz wreszcie przytyć? Dowiedz się jak wygląda zdrowa dieta na przytycie!

Współczynnik BMI o wartości poniżej 18,5 to sygnał, że masz niedowagę, ale pamiętaj, aby nie opierać się wyłącznie na tym prostym przeliczeniu. Równie istotną informacją jak to, ile ważysz, jest procentowa zawartość tkanki tłuszczowej w Twoim organizmie. Katarzyna Payerhin, dietetyk Naturhouse wyjaśnia – Prawidłowa zawartość tkanki tłuszczowej w ciele kobiety między 20 a 40 rokiem życia to mieści się w przedziale około 21-33%, a u mężczyzn, to między 8 a 20%. Kiedy BMI jest mniejsze niż 18,5, a procentowa zawartość tkanki tłuszczowej jest poniżej wskazanych norm, warto zastanowić się nad podjęciem zdrowej diety na przytycie – radzi specjalistka.

Dieta na przytycie – jak to zrobić, by była zdrowa?

1. Nie pozwól sobie wmówić, że aby przytyć musisz do swojego jadłospisu włączyć więcej słodyczy, fast foodów czy wysokokalorycznych przekąsek. Pamiętaj, że zachowanie zasad zdrowego żywienia zawsze powinno być na pierwszy miejscu. Dlaczego? Bo Twoje zdrowie jest najważniejsze.

2. Na początek sprawdź swój obecny stan zdrowia wykonując podstawowe badania i rozmawiając z lekarzem. Jeśli wyniki badań są w normie – gratulujemy! W takim razie koniecznie zapisz się na wizytę u dietetyka (w Naturhouse w ramach bezpłatnej konsultacji dowiesz się, jaka jest zawartość tkanki tłuszczowej i wody metabolicznej zatrzymanej w Twoim organizmie), który pomoże Ci opracować “strategię działania”.

3. Zwiększ kaloryczność posiłków – wzrost kaloryczności o około 15% w stosunku do dotychczasowego spożycia, zwykle umożliwia zadowalający wzrost wagi.

4. Jedz pięć posiłków dziennie, najlepiej co 3 godziny – pożywne i pełnowartościowe śniadanie to pierwszy krok, aby dzień był naprawdę dobry.

5. Dbaj o swoją aktywność fizyczną – godzinna aktywność trzy razy w tygodniu pomoże Ci ustabilizować metabolizm i poprawi apetyt. Wzmocni to efekty zdrowej diety na przytycie.

6. Odpręż się – stres to jeden z największych wrogów podczas diety na przytycie.

7. Bądź dobrej myśli – pozytywne nastawienie ma ogromną moc. Nie zniechęcaj się.

Dodaj komentarz