Jak zacząć odchudzanie, by nie było efektu jojo

Niezależnie czy zaczynasz odchudzanie po raz kolejny, czy właśnie po raz pierwszy postawiłeś sobie za cel redukcję kilogramów i poprawę sylwetki, musisz poznać zasady, których przestrzeganie pozwoli ci schudnąć zdrowo i bez efektu jojo. Od czego zacząć odchudzanie? Odpowiedzi w artykule!

Tygodniowy jadłospis

Zacznij od ułożenia tygodniowego jadłospisu. Powinien on uwzględniać pięć posiłków dziennie. To ważne, ponieważ regularne jedzenie, w odstępach co 3 godziny pobudza metabolizm do pracy. Jeśli do tej pory jadłeś tylko małe śniadanie i jedną dużą kolację, być może pięć posiłków wydaje ci się abstrakcja, która z pewnością nie pozwoli na redukcję masy ciała. To nie prawda! Brak regularności sprzyja odkładaniu tkanki tłuszczowej i spowalnia metabolizm. Posiłki nie muszą być obfite – powinny być to raczej 3 lekkie przekąski i 2 główne posiłki. Każdy z posiłków musi zawierać porcję warzyw i owoców. Pozwoli to na stopniową redukcję masy ciała – gwałtowne wahania mogą powodować efekt jojo.

Woda każdego dnia

Jak zacząć odchudzanie? Codziennie wypijaj przynajmniej 1,5l. wody mineralnej. Zrób zakupy na cały tydzień i uwzględnij w nich przynajmniej jedną zgrzewkę wody. Wybieraj wodę mineralną, nie źródlaną. Regularne picie wody zmniejsza obrzęki w ciele i ilość wody metabolicznej, której odkładanie w organizmie sprzyja nadwadze i otyłości.

Systematyczność

Jeśli masz nieregularny tryb życia i wiesz, że zachowanie systematyczności będzie trudne, ściągnij na telefon aplikacje dla osób na diecie lub zacznij prowadzić dziennik wagi – zapisuj wszystkie posiłki, godziny ich spożywania, ilość wody i aktywności w ciągu dnia. Uzupełniaj dziennik każdego dnia. Jeśli mimo to nie potrafisz wytrwać na diecie, zapisz się na wizytę u dietetyka, który podpowie ci, jak zacząć odchudzanie i ułoży plan diety. Regularne wizyty kontrolne pozwolą na mierzenie efektów i wzmocnią motywację do trzymania zasad diety. Dietetyk może również dobrać suplementy wspierające kurację i odżywiające organizm podczas diety.

Dodaj komentarz