Sprawdź co jeść po treningu wieczorem

Niektórzy wolą ćwiczenia poranne, inni wieczorne, jeszcze innym pora dnia nie robi żadnej różnicy. Jeśli ty preferujesz treningi wieczorne, zapewne zastanawiasz się, co jeść po treningu wieczorem? Czy posiłek przed snem nie będzie szkodliwy? W artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie co jeść po treningu wieczornym, by dostarczyć organizmowi niezbędnych składników i jednocześnie nie zaburzyć rytmu snu.

Czy można jeść przed snem?

Według niektórych dietetyków i obiegowej opinii, nie powinniśmy jeść na 3 godziny przed snem. Jeszcze inni uważają, że po 18 spożywanie jakichkolwiek posiłków szkodzi i powoduje otyłość. Czy ćwiczenia po 21 mają jakikolwiek sens? Tak! Lekka kolacja po takim treningu uzupełnia deficyt kaloryczny i nie sprawi, że nagle przytyjemy. Po ćwiczeniach organizm potrzebuje składników do regeneracji mięśni. Te składniki możemy dostarczyć jedynie z pożywieniem. Kolacja po treningu nie powinna być jednak ciężkostrawna i wysokokaloryczna.

Rola kolacji po treningu

Zadaniem kolacji po treningu jest umożliwienie regeneracji organizmowi oraz zapewnienie energii i poranku. Śniadanie po wieczornym treningu powinno być bogate w węglowodany złożone, białko i witaminy. Wieczorny posiłek musi zawierać białko, nie powinniśmy natomiast spożywać przed snem węglowodanów, a już w żadnym wypadku słodyczy. Jeśli masz ochotę na słodkie, możesz przygotować samodzielnie zdrowe i pożywne batony z płatkami jaglanymi i daktylami.

Przykładowe posiłki po treningu wieczorem

Oto propozycje posiłków przed snem, które odżywiają organizm po treningu i zapewnią energię o poranku:

 

  • sałatka z truskawkami i liśćmi świeżego szpinaku
  • dwie kromki chleba razowego z miodem,
  • chrupki chleb posmarowany masłem orzechowym,
  • mus z mango z dodatkiem siemienia lnianego
  • koktajl owocowy z nasionami chia
  • łosoś z pomidorem
  • wędzona makrela z ryżem
  • szprotki w pomidorach z chlebem razowym
  • shake mleczny (owoce zmiksowane z mlekiem lub maślanką)
  • baton zbożowy domowej roboty: płatki jaglane, jaja, banan, daktyle
  • ryba przygotowana na parze z surówką

 

Dodaj komentarz