Skuteczne odchudzanie – 5 podstawowych zasad

Kolorowe czasopisma i Internet bombardują Cię pomysłami na cudowne diety, dzięki którym odchudzanie ma być „łatwe, szybkie i przyjemnie”. Myślisz sobie „O, to coś dla mnie”, przystępujesz do diety, podejmujesz szereg wyrzeczeń i… nic! Bo albo waga stoi w miejscu, albo po spektakularnym sukcesie w pierwszych tygodniach, później przychodzi oszałamiający powrót dawnej wagi. Zastanawiasz się, co robisz źle? Wciąż szukasz odpowiedzi na pytanie jak skutecznie schudnąć? Poznaj pięć podstawowych zasad, które dotyczą każdej diety!

NIE dla głodówek

Szybkie odchudzanie, czyli głodówka? W żadnym wypadku! Ani odmawianie sobie wszystkich posiłków, ani ich ekstremalne ograniczanie nie doprowadzi Cię do celu. Spadek masy ciała wywołany głodówką to tylko połowicznie wynik redukcji tkanki tłuszczowej. Drugą połowę „sukcesu” stanowi odwodnienie, które osłabia organizm. Pamiętaj: skuteczne odchudzanie nigdy nie oznacza głodówki. Jedz pięć posiłków dziennie w regularnych odstępach (około trzech godzin), w zbliżonych godzinach w każdym dniu.

Poradź się specjalisty od skutecznego odchudzania

Jeśli interesuje Cię naprawdę skuteczne odchudzanie, warto skorzystać z porady specjalisty, czyli dietetyka. Każda dieta, także ta odchudzająca, powinna być przede wszystkim odpowiednio zbilansowana i pełnowartościowa – podpowiada dietetyk Naturhouse, Katarzyna Payerhin – W jej trakcie nie odczuwamy głodu, a posiłki są proste i szybkie w przygotowaniu. Oczywiście, w trakcie odchudzania wykreślamy słone przekąski (chipsy/chrupki), gotowe słodycze, kończymy z posiłkami „instant” i fast food. Na szczęście, dzięki pełnowartościowej diecie, pokusa sięgnięcia po „zakazane” z każdym dniem będzie słabsza – zapewnia specjalista.

Aktywność fizyczna jest ważna w odchudzaniuRegularna aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna przynosi kilka korzyści: efektywne spalanie kalorii, poprawa stanu zdrowia i samopoczucia. Godzina aktywności fizycznej trzy razy w tygodniu to najlepsze wsparcie dla właściwej diety. Zacznij jeździć na rowerze, idź na intensywny spacer, podaruj sobie karnet na basen, siłownię lub aerobic. Wybierz coś, co lubisz.

Pamiętaj, by pić więcej wody!

Dla wielu osób z nadwagą równie poważnym problemem jak pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej, okazuje się nadmiar wody metabolicznej w organizmie. Jak sobie z tym poradzić? Choć może to być zaskakujące – trzeba pić więcej wody! Odpowiednie nawodnienie przez cały dzień ułatwia zwolnienie wody magazynowanej w komórkach.

Wykaż cierpliwość a odczujesz, że skuteczne odchudzanie nie jest trudne

Zwykle pierwsze dni/tygodnie odchudzania przynoszą efekty, które są widoczne dla wszystkich. Warto zauważyć, że osoby ze stwierdzonym wysokim poziomem tkanki tłuszczowej mogą chudnąć szybciej od tych, które walczą z jej pozostałościami, ale według Światowej Organizacji Zdrowia  bezpieczne tempo odchudzania zakłada utratę wagi w przedziale 0,5-1 kg tygodniowo, a jego zachowanie pomaga uniknąć efektu jo-jo.

1 Komentarz

  1. Aleksandra 13 marca 2018

Dodaj komentarz