Jak ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć?

Dieta na odchudzanie połączone z treningiem to najskuteczniejszy sposób, żeby zredukować masę ciała. Potwierdzają to zarówno trenerzy, jak i dietetycy. Odpowiedni jadłospis, prawidłowe nawyki żywieniowe, a do tego aktywność fizyczna pozwolą Ci szybko i skutecznie schudnąć. Nie lubisz ćwiczyć samodzielnie w domu? Koniecznie dowiedz się, jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć.

Najważniejsze zasady odchudzania z treningiem

Fundamentalna zasada jest prosta: musisz zmobilizować się do regularnej aktywności fizycznej. Druga zasada to: uzbrój się w cierpliwość. Wszyscy specjaliści potwierdzają, że tylko stopniowy spadek wagi umożliwia zachowanie zdrowia, dobrego samopoczucia i pozwoli Ci uniknąć efektu jo-jo. Pamiętaj – nic, co jest ważne nie przychodzi od razu. Trzecia zasada: nie oglądaj się na innych – nie sugeruj się wynikami odchudzania u znajomych, bo każdy ma własne tempo chudnięcia, nie słuchaj tych, którzy kiedy idziesz na trening mówią „to na nic”. Ty wiesz, że wszystko, co robisz jest „po coś”.

Ćwiczenia na siłowni – przyśpiesz odchudzanie

siłownia i urządzeniaWybierając siłownię, która stanie się Twoim stałym miejscem treningów nie sugeruj się tylko jej lokalizacją, wyglądem i ilością sprzętu. Postaraj się znaleźć miejsce, gdzie możesz skorzystać z pomocy doświadczonych instruktorów. To właśnie trener, który ma kwalifikacje do wykonywanej pracy, powinien pierwszy przygotować Twój zestaw ćwiczeń na podstawie rozmowy z Tobą – trening musi być dobrany nie tylko pod względem oczekiwanego efektu, ale przede wszystkim Twoich możliwości fizycznych. Bo trening ma Ci pomóc stracić zbędne kilogramy, a nie doprowadzić do stanu, kiedy każdy ruch będzie bólem lub co gorsza doprowadzi do kontuzji. To oni powinni ułożyć twój plan treningu i określić tempo ćwiczeń. Każdy trening na siłowni zaczynaj od rozgrzewki, która będzie trwać 10-15 minut, a następnie przechodź do kolejnych ćwiczeń.

Rodzaje treningu na odchudzanie

Najlepsze efekty w odchudzaniu osiągniesz wykonując przede wszystkim ćwiczenia z małym obciążeniem, po 12-15 powtórzeń bez przerw w łączonych seriach lub też na zasadzie „Full body Workout” lub tak zwanego treningu obwodowego. Według wielu specjalistów najlepsze rezultaty przy spalaniu tkanki tłuszczowej przynosi trening aerobowy o umiarkowanym stopniu intensywności, który jest wykonywany 2-4 razy w tygodniu, najlepiej przez 30-45 minut.

Niezależnie od wybranego rodzaju treningu, zawsze pamiętaj o stałym uzupełnianiu płynów, a także o zasadach, które wymieniliśmy na początku. Powodzenia!

Dodaj komentarz